پوست آقایون و مراقبت های ویژه

پوست آقایون و مراقبت های ویژه

پوست آقایون هم مثل خانوما نیاز به مراقبت و توجه داره.

اشعه ی آفتاب، آلودگی، خشکی هوا، استفاده از تیغ های اصلاح ارزون قیمت، صابون و بالا رفتن سن؛ پوست آقایون رو آسیب پذیرتر می کنه. پس برای داشتن پوست بهتر و مراقبت بیشتر از اون به نکات زیر توجه کنید.

منافذ بزرگ پوستی و غدد چربی فعال در پوست آقایون باعث میشه که پوست آن ها چرب به نظر برسه. بی توجهی به شستن چربی اضافی و آلودگی هایی که روی پوست قرار داره، می تونه منافذ پوست رو مسدود کنه و این مسئله پوست شما رو مستعد آکنه می کنه. برایشستن و پاک کردن صورت، ژل های شستشو که فاقد مواد صابونی هستن گزینه ی خوبی به حساب میان. استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب هم اهمیت زیادی داره. پوست آقایون بعد از اصلاح دچار سوزش و سوختگی میشه که استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب، این سوزش ها رو رفع کرده و رطوبت لازم رو برای پوست تامین می کنه. از طرف دیگه آسیب های اشعه UVB می تونه باعث سوختگی پوست بشه و اشعه UVA آسیب های طولانی مدت مثل چین و چروک و سرطان پوست رو به همراه داره. استفاده از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب می تونه محافظ خوبی در مقابل آفتاب باشه.

بخش بعدی مربوط به مراقبت از چشم هاست. پوست اطراف چشم خیلی نازکه و قبل از قسمت های دیگه بدن شروع به چین خوردگی و پیر شدن می کنه به همین دلیل به مراقبت ویژه نیاز داره. چین و چروک و پیری پوست در آقایون به جای پیشرفت آروم به صورت کوآنتومیه (سریعه) و یکی از نشونه هاش، چین و چروکیه که اطراف چشم ظاهر میشه. استفاده منظم و به اندازه کافی از کرم دور چشم، هم پوست اطراف چشم رو نرم می کنه و هم از اثرات پیری روی پوست دور چشم جلوگیری میکنه. این نکته رو به خاطر بسپرید که کرم دور چشم رو باید آروم و به صورت ضربه ای از لبه ی استخوان بالای چشم استفاده کنید، تا بیشترین اثر رو داشته و از ایجاد حساسیت جلوگیری کنه.

دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه جدید